Friday, August 14, 2015

Manggi mee mr hubby

Bismillah..

Well its been a quite stressful and challenging month for me.. Have some complications with my 2nd pregnancy but nothing so serious. Alhamdulillah i still can handle it and my baby are fine And now im on bed rest at government hospital. Yes gi check up since i knew im pregnant at Sjmc but end up insyallah will deliver my baby in government hospital. A very long story. Will do an entry of it and publish dunt know when. Actually dh draft the entry, its just that im not ready to post it. I just draft it for my own reference in the future pasal my journey 2nd pregnancy ni.

Now almost 6 days bed rest kt sini. Nasib baik dapat bilik single so okla sikit. Takdela rasa cm kepam jer kan. And surprisingly the nurses at govt hospital ni mostly very nice in fact better nurse dari kt sjmc privte yg i pernah gi dullu.

First time sejak kahwin being apart this long with Mr Hubs
Tula bila dekat selalu gadoh,bila jauh rindu to the max.
Well sepanjang kahwin,i discover Mr hubs obviously not a good cooker.
Sometimes ada la jgk effort dia akan buat english breakfast on weekend,
tapi mmg penuh sink dgn kuali semuawpun hanya masak scramble egg,hotdog & mushroom soups.
But , the effort that counts.
And suddenly  i miss his cooking while kat hospital.
Yerla duduk saje tak buat apakan bed rest, and bilik aircond sejuk gila,
Ish.. if makan manggi mesti sedap.

Well to tell the truth, Mr hubs makes the best maggi ever.
I buat mesti tak jadi manggi dia buat.
Air dia just nice, kuah tak cair sgt,tak pekat sgt,
Telur pun tak masak sgt n just nice. medium well.
While typing this pun ku dh terliur.

So maka this pregnant lady yang alone in the room jadi emo la kejap,
Facetime my hubby mengadu ngidam nk makan manggi
Ngadu sambil kesat air mata #emosungguh
Tapi tak mo yang maggi in cup
Nak yang masak atas dapur and rasa cm my hubs masak.

Emo sugguh perempuan mengandung ini.
Nak dibuat cite,the next day,my mil msg cakap nk visit and ask me what i want
Terus cakap nk pinjam her travel rice cooker and manggi kari.

So last night, around 10 pm,dapatla lepaskan ngidam skit masak manggi.
Not as best as my Mr hubs buat ( well obviously) but at least sedap woo makan manggi dalam bilik sejuk gila..



Bak kata pepatah, jauh dimata dekat di hati. So always appreaciate the moments while you are together. Bila dah jauh barula rasa rindu2an walaupun masakan maggi nya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...